Dlaczego marki biją się o influencera

Marka, która chce zostać dostrzeżona w dobie natłoku informacji i wysokiej konkurencji, musi zadbać o głośny i wiarygodny komunikat, który dotrze do potencjalnych klientów. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest współpraca z osobami, które są w stanie wywrzeć realny wpływ na grupę docelową. Tymi osobami są influencerzy, czyli osoby, które posiadają zbudowaną społeczność na: youtube, instagramie, snapchacie, itd. Jakie dokładnie zalety płyną ze współpracy marki z influencerem?

Możliwość mocnego targetowania odbiorcy

Znani influencerzy posiadają swoją lojalną społeczność, która posiada określone zainteresowania. Z tego względu wybór odpowiedniej osoby do współpracy, zgodnie z preferencjami marki to skuteczny krok w kierunku pozyskiwania klientów. Dzięki temu marka może precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej, która jest zainteresowana produktami lub usługami. Kanał twórcy współpracującego z marką, najczęściej obserwują osoby, które są świadome swojego wyboru oraz łączy ich więź z influencerem. Taka kampania generuje duże zasięgi, a grupa docelowa jest stargetowana już na wstępie. Dzięki temu marka może oszczędzić pieniądze na testach oraz precyzyjnie dotrzeć z ofertą do klientów.

Silny wpływ influencera na młode pokolenie

Kilka lat temu współpraca z influencerami stanowiła dodatek do kampanii i dotyczyła jedynie blogerów. Natomiast obecnie coraz więcej marek decyduje się na taki układ twórcami działającymi m.in. na platformach społecznościowych, których komunikaty są spójne z założeniami marki. Poza tym influencer jest traktowany przez swoich fanów  jako starszy brat lub siostra. Z tego względu odbiorcy są podatni na wpływy swojego idola, dzięki czemu skutecznie może polecać produkty lub usługi danej marki. W szczególności z takiego rozwiązania korzystają marki oferujące produkty lub usługi dla młodego pokolenia. Poza tym odbiorcy mają większe zaufanie, ponieważ każdy może być influencerem, bo ich idol wywodzi się ,,spośród nich” i jest dostępny, w przeciwieństwie do gwiazd telewizji, które są daleko oraz praktycznie nie można z nimi nawiązać kontaktu. 

 Influencerzy budują społeczność poprzez wchodzenie w interakcje i kontakt

Influencerzy doskonale znają się na swojej branży, dzięki czemu budują społeczność, przez którą uważani są jako eksperci. Z łatwością wchodzą w interakcje i kontakty ze swoją grupą odbiorców, dzięki czemu budują coraz większą społeczność. Ludzie kochają influencerów, ponieważ często są autentyczni i pokazują swoje życie ,,za kulisami”. Mówią o swojej pasji, sukcesach, problemach i porażkach. Dzięki temu odbiorcy utożsamiają się jeszcze mocniej z twórcą, dzięki czemu tworzy się więź, która z czasem przekłada się na zaufanie. Z tego względu influencer darzony zaufaniem o wiele łatwiej poleci produkt lub usługę niż nowa osoba biorąca udział w kampanii. You Tube czy Facebook udostępniają opcję prowadzenia transmisji na żywo, podczas  których widzowie mogą zadawać pytania. Takie transmisje niesamowicie mocno budują autentyczność i zaufanie na poziomie podświadomym. Dzięki temu odbiorcy uważają, że ich idol posiada dużą wiedzę na dany temat, przez co są podatni na jego wpływy. Dzięki temu marka podczas współpracy z influencerem może szybko zwiększyć sprzedaż przy mniejszych nakładach finansowych niż w przypadku przeprowadzania kampanii reklamowej od podstaw.

p.s Czy ostatni akapit ma zawierać nazwisko lub pseudonim konkretnego influencera, czy tylko ogólnie opisać przypadek?

Udostępnij