ANALIZA, BRANDING

Nowe logo VW to zapowiedź czegoś więcej

Copyrights: Volkswagen AG, żródło: Materiały Prasowe

Volkswagen niedawno zaprezentował swoje nowe, minimalistyczne, płaskie logo. Odkąd zapowiedziano zmianę, zanim jeszcze pokazano nowe logo VW zrobiło się o tej akcji głośno. Oczywiście dla koncernu taki szum dookoła ich marki jest pożądany, ale o co w ogóle chodzi z tym całym zainteresowaniem i po co w ogóle zmiana logo tak wielkiej i znanej marce?

Dieselgate. Rysa na wizerunku 

Cofnijmy się do 2015 roku kiedy na świat wypłynęła afera z fałszowaniem wyników pomiarów emisji spalin w silnikach diesla produkowanych przez koncern Volkswagen. Ujawniono wtedy, że silniki wcale nie są takie ekologiczne jak wykazywały „niezależne” testy. Na wizerunku marki pojawiła się ogromna rysa niczym ta, która pojawiła się swego czasu na wizerunku Samsunga gdy okazało się, że ich flagowy model musi zostać w całości wycofany z powodu zapalających się baterii.

Cały świat zacząłem obserwować co zrobi Volkswagen i jak zażegna kryzys. Spektakularnych rozwiązać nie zobaczyliśmy i nie mogliśmy zobaczyć, bo zamiast zamiatać pod dywan sprawę, niemiecki producent wziął się do roboty i tak o to przeskakujemy do 2019 roku i ofensywy ekologicznej VW.

 

Copyrights: Volkswagen AG, źródło: Materiały prasowe

2019: nowe modele elektryczne, w sumie 25 do 2020r.

Grupa Volkswagena planuje do 2020 wprowadzić w sumie 25 modeli elektrycznych i 20 modeli hybrydowych typu plug-in sprzedawanych pod różnymi markami producenta (VW, Skoda, Seat, Audi). 

Na wrześniowej konferencji podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentowano nowy, całkowicie elektryczny model ID.3 oraz nowe logo. Wreszcie dochodzimy do tego momentu, kiedy zaprezentowano nam nowe, minimalistyczne logo w stylistyce flat design.

Copyrights: Volkswagen AG, źródło: Materiały prasowe

„Znowu flat design i kolejne nudne logo jak teraz wszystkie”. Tak pewnie powie duża część z Was, ale w tym designie jest sens. Po pierwsze spójrzcie na najbardziej znane marki, która mają uniwersalne, niezmienne loga od lat. Nike, New Balance, Adidac, McDonalds, Coca-Cola, Apple. Od lat ich loga są płaskie, a dzięki temu będą uniwersalne niezależnie od mody oraz miejsca ekspozycji.

 

Copyrights: Volkswagen AG, źródło: Materiały prasowe

Płaskie logo wpasowuje się też idealnie w obecne trendy produktów mobilnych i internetowych co przekonuje młodych, a… właśnie nowe Volkswageny mają kusić młodych. Nowoczesny, minimalistyczny design samochodów i wreszcie ekologiczne pojazdy bo elektryczne mają być tym co otworzy markę na nowy target. Do tej pory marka kojarzyła się z flagowymi Passatem, Arteonem czy SUVami, które kierowane były do bardziej zamożnych klientów. Może elektryczne samochody nie będą tańsze, ale będą kusić młodych bo elektromobilność to przyszłość, a także nowinka technologiczna, a technologia to właśnie to, co kusi obecne pokolenie 20-to i 30-to latków.

Copyrights: Volkswagen AG, źródło: Materiały prasowe

Nowe logo jest minimalistyczne, świeże, lekkie. Idealne do odmłodzenia marki i pokazania otwartości na środowisko. Zachowano w nim niebieski kolor jako podstawowy, ale rozszerzono je o większą ilość odcieni oraz dostosowano do wykorzystania w wielu różnych otoczeniach. Nieważne czy nałożymy je na zdjęcie, jednolite tło, czy chcemy wygrawerować, będzie ono pasować. Lifting nie jest drastyczny, więc marka nadal bez problemu będzie rozpoznawalna.

Samochody elektryczne dla ludu

Samochody elektryczne są już dostępne na rynku, ale są też niesamowicie drogie. Możemy jeździć chyba najpopularniejszym obecnie elektrycznym samochodem Tesla, elektrycznymi BMW czy Nissanem Leaf. Od dawna na rynku jest dostępny Chevrolet Volt, ale obecnie Chevrolet nie jest dostępny w Europie, a Volt nigdy nie pojawił się na naszym rynku, nawet gdy zakup Chevy’ego był możliwy w Polsce. 

Volkswagen chce stworzyć elektryczne samochody dostępne dla każdego wykorzystując swoją pozycję i rozpoznawalność marki. Przy planowanej ekspansji i chęci zalania rynku nowymi modelami może mu to się udać, a efektem ubocznym tego działania może być wreszcie szybsze rozbudowanie infrastruktury pozwalającej na ładowanie samochodów elektrycznych w naszym kraju. Grupa VW planuje sprzedawać od 2025r. 3 mln samochodów elektrycznych rocznie, a ponad 1 mln pod marką Volkwagen.

Copyrights: Volkswagen AG, źródło: Materiały prasowe

Udostępnij